Fortsätter dubbla


Även igår blev det dubbla pass. Först ett riktigt bra och roligt styrkepass på morgonen där jag nu har fått börja lägga på lite mer vikt. Började med några jobbiga rörlighetsövningar och övningar för att öppna upp i höften. Därefter blev det bland annat benböj med skivstång, kettlebellsvingar och ”sumo dead lift”.

IMG_2156

Passet avslutades med en märklig övning som är till för att jobba med höftböjaren. Det var en övning som min PT hämtat från gymnastiken och som i princip kan bli hur svår som helst. Nu gjorde vi den så enkel som det bara gick och jag klarade nästan inte av den ändå! Den gick till så här; man sitter på golvet med rak rygg och raka ben. Kroppen ska vara i 90 grader. Händerna på golvet nära rumpan, här kan man försvåra övningen genom att flytta händerna längre fram – jag kände inte något behov av det! Sen ska man lyfta benen från golvet, enklast ett i taget, svårast båda samtidigt. Det senare försökte jag men jag fattar inte hur det över huvud taget är möjligt! Helt omöjligt!! Testa!!

Kvällspasset blev extremt sent! Var ut och käkade middag med några vänner och kom inte iväg på passet förrän närmare nio på kvällen. Halv elva var jag klar med mina planerade 80 minuter! Då hade jag också hunnit med att besöka gymmet i sjöstaden. Så nytt att det fortfarande hade spår av en byggarbetsplats. Men det kommer bli riktigt fint det också! Perfekt med kort på Fitness24Seven för det innebär ju att man har tillgång till fräscha toaletter dygnet runt på ett flertal ställen runt om i stan!

Det blev ett bra kvällspass, 12 km i 6.35-tempo är jag nöjd med!

Två bra pass med andra ord 😊!

Fick snirkla mig runt runt runt för att få ihop mina 80 minuters löpning.

Fick snirkla mig runt runt runt för att få ihop mina 80 minuters löpning.

2 tankar om “Fortsätter dubbla

    • Ja, visst ser det ut som att jag är superstark! Men tittar man lite noggrannare så kan man se att det står 5kg på vikten :). Dom är bara ”fluffiga”. Tränar än så länge väldigt mycket teknik.
      Jodå jag kör dubbla löppass också. I måndags körde jag löpning både före och efter jobbet. Håller med om att det är ett jättebra sätt att få upp mängden på ett bra sätt!

      Gilla

Ge mig gärna kommentar på inlägget - alla kommentarer besvaras

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s