Veckan som gått…


En vecka har gått och inte ett blogginlägg… vad har hänt?

Jo, det kallas visst semester, jag har gått ner på lågvarv på alla plan och det inkluderar även den här bloggen men här kommer en kort resumé över vad som har hänt den sista veckan.

Torsdag: Madde anländer, vi ska ha semester ihop en vecka, härligt!

Fredag: Kajakpaddling runt Kungsholmen i bästa vädret!

Lördag: Workshop med RS. Träning på nedförslöpning, vilken tog död på min högerfot, artrossmärtan blev väldigt tydlig. En timmes yoga hann vi också med.

P1020450

Söndag: Ett kortare långpass på egen hand, 15km blev det.

Måndag: Kolmården hela dagen.

Tisdag: Långpass med Madde, eller med henne i alla fall de första kilometrarna sen körde jag resten av 15-km rundan på egen hand. På eftermiddagen var jag hos naprapaten för att kolla igenom mina ben, har ju haft lite ont höger ben, vad, vrist, fot och knävecket har jag haft känningar i.  Han satte lite nålar i vaden och vristen och beordrade löpvila.

Onsdag: Som sagt, löpvila. På kvällen hade vi ledarmöte på Running Sweden, ett jättebra möte och vi fick veta planen för hösten, ser spännande ut!

Torsdag: Kort testrunda på kvällen, tog de snabba skorna på mig och flög runt i 5km, så var känslan i alla fall. Vaden var stel och öm.

Fredag: Tillbaka till naprapaten för ytterligare behandling och löpvila beordrad i ytterligare tre dagar… Suck, hata löpvila!!

Lördag: Ja just det, det är ju i dag ju!! Idag har jag varit i Eriksdalsbadet och kört 90 minuter vattenlöpning. Kände mig skönt trött i benen efteråt. Sen rätt ut i blåbärsskogen för att försöka få ihop till åtminstone till en paj. Men det var tomt i skogen!! Bara myggor och blåbärsris utan bär, vem har tagit bären!!

Ja, det blev ju en rätt kort resumé över veckan som gott, som ni ser inte så mycket träning som man skulle önska under sommaren. Imorgon är det träningspass med Running Sweden och då jag har löpvia så kommer jag att ta cykeln runt. Inte riktigt samma träning men jag kan ju ändå vara med.

9 tankar om “Veckan som gått…

  1. Det jag saknar i träningen ovan är stretching av
    höft,lår,vad,fotled och fot följt av
    styrketräning av höft,lår,vad,fotled och fot
    följt av massage av höft,lår,vad,fotled och fot
    för att få ut längden på de förkortade musklerna,
    stärka dem så att de tål belastningen och massage
    för att öka blodcirkulationen så att syre och energi
    kommer fram till musklerna… 🙂

    Hans E/IF Linnea

    Gilla

      • Innan jag började med styrketräning hade jag ständigt
        ont då musklerna inte orkade med vad min kondition
        klarade av,så jag har fått några plågsamma muskelbristningar
        och haft väldigt ömma peroneusmuskler,ömma muskler på ovansidan av foten,ömma muskler på undersidan av foten,
        ömma muskler under knät,ömma muskler framsida vad,
        ömma muskler baksida vad,ömma muskler framsida lår,
        ömma muskler baksida lår,ömma muskler i höften,ömma muskler i magen,ömma muskler i ryggen,ömma muskler
        i axlar,,, etc. innan jag insåg att det inte gick att förbättra min löpning om inte musklerna håller för löpträning… 🙂

        Hans E/IF Linnea

        Gilla

  2. Tisdag: beordrad löpvila
    Torsdag: 5km med snabbskorna?
    Jag är väl inte rätt person att kommentera ordet ”löpvila”, men för normala människor så är varannan dagsträning ett ledord, (och inte löpvila).
    Då tycker jag det är värre att då kan missa alla blåbär! Du får komma ner hit någon dag så ska jag visa både blåbären och kantarellerna. 🙂

    Gilla

    • Nja, kanske inte, men jag fick LOV att köra en kort runda. Jag frågade om jag fick köra kvalitetsträning men fick då istället köra ett lugnt pass. För att göra det lite roligare tog jag snabbskorna på :).

      Jag kommer gärna ner och tittar på blåbär och kantareller!! Jag har semester nästa vecka också, kanske det kan passa? Hör av dig i så fall!!

      Gilla

  3. Låter som en härlig semester. (Bortsett foten…)
    Säger som Jan-Erik, hur kan du missa alla blåbär! Jag har sett så många att jag blivit alldeles blå i, och runt, munnen. 😉

    Gilla

  4. Ja, att ha löpvila på sommaren känns riktigt trist! Man vill ju ut och njuta nu när det är varmt och härligt… Som man harvat hela vintern i snö och storm,, och nu kan man inte springa alls… Njut av varje löpsteg du tar! Men vila tillräckligt så att du inte drar på dig nåt långvarigt…:)

    Gilla

    • Ja, visst är det så!! Ja, du vet ju det tyvärr allt för väl!! Jag lider med dig!
      Som tur är så har jag ingen lång löpvila, skulle bara vila så att behandlingen fick göra verkan. Redan imorgon är jag igång igen.

      Gilla

Ge mig gärna kommentar på inlägget - alla kommentarer besvaras

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s