>Utomhusträning


>

Idag blev det bara ett träningspass, skulle även ha kört vattenlöpning men fick tid i tvättstugan istället. Måste ju prioritera packning och sånt nu när det bara är ett par dagar kvar tills jag ska iväg.

Det kändes så pass bra i benen och fötterna idag så jag ville verkligen testa på att jogga en sväng. Tänkte att det blir ju en perfekt uppvärmning. Cyklade iväg i bra tempo ner mot Björkhagens utomhusgym där jag låste fast cykeln. Valde sen att jogga den lite kortare rundan som är strax under tre kilometer. Joggade i mycket lugnt tempo och tänkte att jag stannar av så fort det är något som inte känns tillräckligt ok. Bestämde mig för att bortse från sådan smärta som inte har med de känningar som jag har haft tidigare. Så när jag kände av lite i vänster vad så låtsades jag inte om det vilket var helt rätt för det släppte nästan genast. Kände att jag hade bra ork i kroppen, de uppförslut som fanns på rundan kändes inte speciellt jobbiga, tuffade på i ett lugnt och skönt tempo.

 20100723-DSCN1562Tills jag helt plötsligt upptäckte att jag låg raklång på backen… faaaaan, tänk att jag inte kan hålla mig på benen, jag faller för det minsta lilla. Skrapade upp vänsterknät rätt rejält men kände att det inte var så mycket mer än så. Gick några meter och offrade ett par vattenflaskor för att tvätta rent såret och började sen jogga lite smått igen. Sista kilometern kändes riktigt bra, höll med lätthet runt 6-minuters tempo men aktade mig för att springa snabbare än så. Skönt att det kändes bra!! De nya skorna Adidas Adizero Tempo känns supersköna och benen kändes pigga!!

Tog mig sen an utegymmet, så fantastiskt skönt att kunna köra styrka ute i det fria!! Det är rätt bra ruljans därnere, bara under den knappa timmen som jag var där så var det säkert upp mot tio andra som också körde kortare eller längre pass. För min del blev det ett pass där jag körde igenom i stort sett hela kroppen, körde följande:

  • 2*12 Marklyft
  • 2*6 Ryggdrag
  • Massor med situps raka och sneda
  • Dips 3*4
  • Chins 2*5 (fuskisar, hoppade upp och höll emot på nervägen)
  • Låga rygghäv 2*12
  • Bröstpress 2*12
  • Axelpress 2*6
  • Djupa benböj 2*12
  • Vadpress 3*20

Gjorde alla övningarna på den lättare då det fanns möjlighet att välja.

20100723-DSCN1572 Därefter körde jag massor med stretch och lade speciellt mycket fokus på löparknä-stretch. Fick lite tips på en stretch som kändes riktigt bra av en kille där. Tackar för det!

Just nu så känns det skapligt i knät och i foten, lite vila kanske gjorde susen! Hoppas på att mina ben gillade joggen lika mycket som jag.

4 tankar om “>Utomhusträning

  1. >Härligt att kroppen funkade! Jag som har legat ner och vilat på varenda grusväg och asfaltplätt i hela Sverige den senaste veckan kan tipsa om att det är mycket skönare om du liksom lägger dig frivilligt än om du faller 🙂 Ta det lugnt med fallandet så du får vara hel till nästa äventyr! Kramis

    Gilla

  2. >Träningsglädje -> Jag vet… fast jag vet bara inte hur jag ska bära mig åt för att lyckas med det. Tror inte det är så farligt, fick nog mest lite stukad självkänsla… jag menar, hur svårt ska det vara, höger vänster höger vänster…. Anna -> haha, ok, jag fattar… Ska prova med att lägga mig ner några gånger under varje pass för att se om det hjälper ;-). Ser ju riktigt skönt ut om man tittar på bilderna på din blogg. Nästa äventyr är ju för min del runt knuten… Kram!Ingmarie -> Jadu, har man spagetti i benen så verkar det vara lätt hänt. Tycker jag far på öronen titt som tätt. Jag tror att det gick rätt bra. Jag har fått ett riktigt tjusigt blått knä bara:-)

    Gilla

Ge mig gärna kommentar på inlägget - alla kommentarer besvaras

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s