>Långpass med TSM


>

Det känns som om det var jättelängesen som jag tränade med TSM, vilket gjorde att det var ett kärt återseende idag. Jag träffar så mycket trevligt folk som förgyller min tillvaro på de här träningarna. Människor som jag har lärt känna under året som löpare.

Idag stod det 16km långpass och passet skulle gå runt Brunnsviken. Jag hade nog nästan bestämt mig för att springa med 4.30 gruppen då jag kom dit och föll för grupptrycket och hamnade istället med mina vänner, Marie, Maria, Helena, Elisabet med flera i 4.15 gruppen. Vilket nog visade sig vara ett korrekt beslut då tempot var runt 7.00. Det är ju ett tempo som ska kunna hållas med ena benet fastsurrat… Nja kanske inte riktigt så, men tempot ska inte vara något problem att hålla, det är ett tempo som jag ska kunna hålla och ha en skapligt låg puls.

P1000792

Jag och Marie från en TSM-träning från april förra året.
Kolla, vi springer i T-shirt!!!

Idag blev det inte alls så, det var skitjobbigt, pulsen skenade och var vid ett flertal gånger uppe långt över 180 och under långa sträckor runt 170. Då jag har en maxpuls på runt 187 så är de pulsintervallerna riktigt höga.

Samtidigt som passet var jäkligt jobbigt i och med min höga puls så var det också ett pass som jag var nöjd med. Det var ett par backar där som var riktigt tuffa och jag körde där med min nyfunna teknik om du inte springer upp för den här backen kan du avanmäla dig till Swiss Alpine, det funkar verkligen, jag biter ihop och pannbenet växer.

På slutet dock fick jag till sist ge mig, efter dryga 14km av riktigt hög puls så sa kroppen ifrån, jag fick tungt och andas och var tvungen att vika ner mig och ta en 500 meters promenad för att få ner pulsen till under 150 och få tillbaka andningen. Sen joggade jag lugnt sista biten in till Stadion.

Men jag tyckte ändå att passet var bra och det gav mig självförtroende, det är ju en sådan känsla som jag ska samla på mig nu under våren, självförtroende och en insikt om att jag faktiskt är stark! Superstark!!!

5 tankar om “>Långpass med TSM

  1. >Du kämpade mycket bra i dag Carina, jag var lite rädd för din höga puls men visste inte hur mycket jag vågade säga. I uppförsbackarna såg jag att det var tungt men vågade samtidigt inte pressa dig med att säga "kämpa på, du klarar detta" för man vet ju aldrig hur det kan tolkas. Du kanske inte alls vill höra en förbiskuttande vitenames mana på dig att du ska kämpa?jag ville iallafall säga det många gånger till dig när jag låg jämsides med dig också men vågade inte riktigt, men om jag får ditt OK i fortsättningen så lovar jag att jag ska stötta dig till 100% procent om jag ser att det ser lite tungt ut, naturligtvis annars också :o).Jag vet hur du tänker när man känner att kroppen inte alltid är med en, och vissst handlar det om pannben – samtidigt som jag är rädd om dig, men du bör ju känna din kropp ganska väl nu och jag litar på att du har full koll.Åter igen – bragd till dig som både kämpade väl och även "vek ner dig" det ska du nästan ha mest heder för, vet själv att det är det sista man vill igentligen…..men men, det blir inte alltid som man tänkt sig.Många kramar till dig och njut av vilodagen!Maria

    Gilla

  2. >Maria -> Tack!! Goa du, du peppar ju alltid genom att bara vara i närheten med din glada uppsyn och ditt "tjötande":-). Det är sant att det var tungt i uppförsluten idag! Kanske tyngre än det borde, jag hade nog helt enkelt en dålig dag. Det kommer ju såna ibland. Du får självklart peppa!! Det är skönt att ha människor omkring sig som stöttar och peppar en. Det är ju lite därför man springer i grupp, för sällskapet och att det blir lite lättare att kämpa på. Härligt att se att det går så bra för dig nu!! Det är du verkligen värd som du har kämpat ända sen maran!! Massor med Kramar tillbaka till dig!!!

    Gilla

  3. >Grymt bra jobbat! Det är de jobbiga pannbenspassen som ger mest för framtiden. Kul att ha TSM-gruppen att springa med. Det är något jag kan sakna här uppe i Umeå.

    Gilla

  4. >Maria -> Do that!! :-). Vi kanske ses på tisdag. Det står 1000-ingar på mitt schema.Pyret -> Tack, det är sant, pannbensbyggande träning är den bästa!Du får skicka ut en blänkare om joggsällskap på funbeat eller jogg.se. måste ju funka!

    Gilla

Ge mig gärna kommentar på inlägget - alla kommentarer besvaras

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s