Så blev vecka 26


Inte lika mycket mängd som förra veckan, bara 44 km. Har haft känningar i halsen mer eller mindre hela veckan vilket gjorde att jag missade en del planerade träningar. Hoppas på en bättre vecka nästa vecka.

Måndag Morgon: Styrka
Genomfört
Tisdag Intervaller 6*3min Genomfört, 6 intervaller i runt 5.05 tempo. Klart bättre än förra veckan.
Onsdag Middag: 90 min lågpulspass
Kväll: Kl
ättra med Ingela
Genomfört, lågpulspass i Hagaparken på lunchen 

Inställt. Tanken var att flytta klättringen till helgen men inte heller det gick i lås.

Torsdag Snabbdistans 15-30 min Inställt pga halsont
Fredag Morgon: Styrka Inställt. tog en lång sovmorgon istället för att se om jag blev bättre.
Lördag Lågpulspass 120 min Körde torsdagens snabbdistans idag. Höll 5.59 tempo o snittpuls 156. Helt ok.
Söndag Lågpulspass 60 min
Yoga
Körde gårdagens lågpulspass. det blev 15km, 116 minuter i 7.45 tempo, snittpuls 136
Ej genomfört

4 tankar om “Så blev vecka 26

  1. >Jag kör ashtangyoga hemma framför en tv:n. Har en dvd som jag tycker är jättebra som Viveka Blom Nygren har gjort. Hon har gjort tre dvd:er med olika nivåer. Själv kör jag nybörjar-varianten (mellannivån) av yogan som jag tycker räcker till alldeles utmärkt. Riktigt bra komplement till både löpningen och klättringen faktiskt.

    Gilla

  2. >Ska nog också damma av mina gamla DVD:er… jag är alltid lika nöjd varje gång det blir av, tyvärr håller det oftast bara någon vecka om året 😉

    Gilla

  3. >Ja, gör det, det är himla skönt med yoga, man sträcker ut och tänjer kroppen mycket mer än man någonsin gör på en stretch. Grymt skönt, ska nog yoga lite ikväll:-)

    Gilla

Ge mig gärna kommentar på inlägget - alla kommentarer besvaras

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s